برگزاری جشن عروسی

برگزاری جشن عروسی

بعد از برگزاری مراسم نامزدی، عروس و داماد باید بر روی تشریفات و خدمات مجلس عروسی تمرکز کنند. حالا اقوام و دوستان از شما خواهند پرسید باغ عروسی شما کجاست؟ یا جشن عروسی شما کِی و کجا برگزار خواهد شد؟ اینکه مجلس عروسی شما کجا برگزار بشود انتخاب بسیار سخت و دشواری خواهد مخصوصا زمانی که ندانید از کجا باید شروع کنید و چه ویژگی هایی را مد نظر قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این ویژگی ها و انتخاب درست با ما همراه شوید:

اهمیت باغ عروسی در برگزاری جشن عروسی

تعداد مهمان ها: در ابتدا مطمئن شوید که آیا این باغ عروسی یا این سالن می تواند از پس این تعداد مهمان بر بیاید؟ زمانتان را برای صحبت کردن و مذاکره با تالارهایی که ظرفیت تعداد میهمان های مد نظر شما را ندارند تلف نکنید. البته بر عکس این قضیه را هم در نظر داشته باشید که اگر تعداد میهمانان شما کم است سالن های بزرگ یا باغ های وسیع مناسب جشن شما نیست چرا که جشن سوت و کور و بی روح خواهد شد.

قوانین محل برگزاری: ابتدا مطمئن شوید که آیا مدیریت باغ یا تالار مورد نظر به شما اجازه خواهد داد تا برنامه هایی که برای تشریفات عروسی در ذهن دارید پیاده کنید؟ برای مثال برخی از این اماکن اجازه هیچ برنامه ای را بعد از ۱۱:۰۰ شب نمی دهند و یا قوانین بسیار سفت و سخت دیگری در آیین نامه داخلی خود دارند. اگر این قوانین با برنامه های ایده آل شما مناسب نیست به دنبال جای دیگری باشید.

دسترس پذیری باغ عروسی: محل برگزاری جشن شما باید از لحاظ جغرافیایی و موقعیت شهری قابلیت دسترسی خوبی داشته باشد تا مهمانان شما هم با وسایل نقلیه عمومی و هم با وسایل شخصی به راحتی و به موقع خود را به مراسم برسانند و در ترافیک کلافه نشوند. در درجه دوم این را هم در نظر بگیرید که اگر حتما آرایشگاه یا آتلیه مخصوصی را در نظر دارید فاصله آن ها را هم تا تالار عروسی مورد توجه قرار دهید چون شما هم در آن روز باید چندبار این مسر را طی کنید.

زیبایی محل برگزاری: از مهم ترین فاکتور های زیبایی سالن می توان به ارتفاع سقف آن اشاره کرد. مطلوب است سقف سالن های عروسی بلند بوده و ارتفاع مناسبی داشته باشد چرا که سقف های کوتاه بسیار دلگیر است و شدیدا توی ذوق می زند. فاکتور بعدی زیبایی میز و صندلی و روکش هایی است که روی آن ها را می پوشاند. این عامل تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی سالن خواهد داشت. از دیگر عوامل موثر هم می توان به نورپردازی و تهویه هوای سالن اشاره کرد.

فضای مناسب پارکینگ: از دیگر امکانات مهمی که حتما باید به آن توجه کنید فضای کافی برای پارک خودروهای مهمانان است. بدون شک بخش اعظمی از مهمان ها با وسایل شخصی به عروسی خواهند آمد و علاوه بر مهیا کردن جای پارک باید امنیت خودروهایشان را نیز تامین کنید.

میز شام عروس و داماد: معمولا ارائه کنندگان خدمات عروسی میز شکیل و زیبا تری برای صرف شام عروس و داماد تهیه می کنند و مرسوم است که به شمع و گل و … مزین باشد. طراحی زیبای باغ عروسی قطعا در تمامی عکس های عروسی شما ماندگار خواهد شد.

سرویس های بهداشتی: اگر مراسم شما در فصل پاییز یا زمستان برگزار می شود و هوا سرد است به هیچ وجه سرویس بهداشتی را فراموش نکنید؛ مطمئن شوید که سرویس ها به تعداد مناسب وجود دارند و تمیز و زیبا و دارای امکانات مناسب هم هستند. البته محل قرارگیری این سرویس ها و فاصله مناسب آن با سالن پذیرایی هم می تواند عامل مهمی باشد.

برگزاری جشن عروسی
برگزاری جشن عروسی
تلگرام تشریفات کیمیا
اینستاگرام تشریفات کیمیا