سفره عقد عروسی

سفره عقد

یکی از اصلی ترین ارکان ازدواج در تشریفات عروسی ایرانی است که از زمان های دور تا به امروز مرسوم بوده وبرای اکثریت مردم حائز اهمیت می باشد.درواقع جایی است که عروس و داماد بر سر آن می نشینند و به خطبه عقد گوش فرا می دهند. اگر قصد برگزاری سفره عقد در خانه را دارید انتخاب سفره ای سنتی می تواند برایتان مناسب باشد. در زمان های قدیم هم سفره ای ساده در منزل پهن میشد و با تزیین وگل آرایی های مختلف سفره عقد را به بهترین شکل در منزل خود اجرا می کردند. حال اگر شما نیز از آن دسته افراد با ذوق و سلیقه هستید که ترجیح می دهید سفره را خودتان تزئین کنید با تشریفات عروسی کیمیا ( محمدی ) همراه باشید تا شما را با وسایل مورد نیاز سفره عقد وچگونگی گل آرای وتزئین آن آشنا کند

تشریفات عروسی حرفه ای همه موارد برگزاری یک مراسم عروسی باشکوه را به عهده می گیرد یکی از این وظایف تدارک سفره عقد است که با توجه به سلیقه عروس و داماد به صورت سنتی و شبیه سفره عقد ایران باستان، یا سفره عقد جدید با سبکی مدرن که به آن سفره عقد مدرن نیز می گویند تزئین می شود.

اجزای سفره عقد

اگر می خواهید بدانید وسایل آن چیست باید بگوییم همانند سفره هفت سین یکسری محتویات دارد که باید براساس آداب و سنت به زیبایی چیده شود تا مورد پسند شما وسایر مهمانان قرارگیرد…لوازمی چون: گردو، بادام، فندق، خونچه نان و اسپند، نقل، تخم‌مرغ و البته كلام الله مجید و آینه و شمعدان و…

بسیاری دیگر که امروزه در اکثر خدمات مجالس برای تزئین وزیباسازی آن به کار می رود

این اقلام به عنوان اجزای اصلی برگزاری سفره عقد با توجه به سبکی که انتخاب می شود به این وسیله ها اضافه می شود.  بنا به سلیقه شما می تواند سنتی و یا مدرن باشد .اگر سفره شما سنتی است بهتر است از پارچه ترمه استفاده کنید و برای سفره ای مدرن بهتر است از تور، گل، شمع و … استفاده کنید . در سفره  سنتی ایرانی می توانید برای جلوه بیشتر از ظروف سفالی استفاده کنید و در مدرن ظروف کریستال می تواند جلوه بیشتری داشته باشد .به همین صورت تمام اجزای آن می تواند بنا به سلیقه شما مورد استفاده قرار بگیرد .

تزیین وسایل سفره عقد

تزئین هر یک از اجزای سفره و تزئین آن با هر سبک و سلیقه ای در تخصص تشریفات عروسی کیمیا ( محمدی ) است تا زیباترین طراحی و دیزاین را به شما ارائه نماید.

سفره عقد عروسی
سفره عقد عروسی
سفره عقد عروسی
تلگرام تشریفات کیمیا
اینستاگرام تشریفات کیمیا