سفره خانه سنتی

سفره خانه سنتی

برگزاری مراسم عروسی در یک جای مدرن، همیشه هیجان کافی را به دنبال ندارد. برگزاری جشن عروسی در تالار عروسی به همراه فضاسازی باشکوه تر می شود،بویژه جایگاه عروس و داماد که به تزئینات بیشتری نیاز دارد. گاهی کمبود فضایی سنتی در کنار تالار های مدرن امروزی حس می شود . سفره خانه سنتی در برخی از سالن های عروسی می تواند جشن را باشکوه تر کند. وجود فضایی آرام و دنج برای نشستن عروس و داماد، تزئینات و دکوراسیون سنتی، قالیچه ها و پشتی های قدیمی بر روی تخت های چوبی دلنشین است و برای بسیاری از عروس و دامادها تازگی دارد.

سفره خانه سنتی

سفره خانه سنتی

سفره خانه سنتی تشریفات عروسی کیمیا

تشریفات عروسی کیمیا برای آسایش میهمانان شرایطی را محیا کرده است تا احساس آرامش داشته باشند، گروهی از میهمانان هستند که شاید تمایلی به شنیدن صدای موزیک آن هم مدرن نداشته باشند به همین دلیل محیطی را به شکل کاملا سنتی تدارک دیده تا با موسیقی سنتی دلنشین آرامش را برای آنها فراهم نماید.

سفره خانه همیشه هم جای قلیان کشیدن و دود هوا کردن نیست. تصویربرداری از این قسمت می تواند عکس ها و فیلم عروسی را هنری تر نشان دهد. همچنین عروس و داماد می توانند در سفره خانه ساعتی را به دور از هیاهوی سالن و نگاه مهمانها در کنار یکدیگر به گفتگو بنشینند.

اما هر نوع سفره خانه ای باب طبع عروس و دامادها نیست و دکوراسیون و طراحی داخلی آن اهمیت زیادی دارد. اغلب سفره خانه ها دارای آب نما هستند که جلوه خاصی را به فضای داخلی آن می بخشد. رنگ و نورپردازی هم نقش زیادی در زیبایی و سنتی کردن سفره خانه ایفا می کند. اغلب رنگ هایی که در سفره خانه ها استفاده می شود، تیره است. فرش ها و پشتی ها نیز از نوع سنتی و با نقش و نگارهای ایرانی است که هیچ اِلمان مدرنی در آنها به چشم نمیخورد.

یکی دیگر از جلوه های سفره خانه ها بساط پذیرایی است. در سفره خانه خبری از نوشیدنی ها و غذاهای مدرن و امروزی نیست. همه آنچه که برای پذیرایی از عروس و داماد مهیا می شود، از نوع سنتی و کاملاً ایرانی است و علت جذابیت سفره خانه هم، همین سنتی بودن آن است.

حضور عروس و داماد در سفره خانه زیاد نیست. با این وجود کیفیت حضورشان مهم است. فضای سفره خانه باید به گونه ای باشد که در همان ساعات کم، عروس و داماد احساس آرامش کنند. در سفره خانه عموما آهنگ های سنتی، متناسب با فضا و جشن پخش می شود.

خدمات مجالس کیمیا هر آنچه شما از برگزاری جشن عروسی انتظار دارید را یکجا فراهم کرده تا هیچ دغدغه ای نداشته باشید.

تلگرام تشریفات کیمیا
اینستاگرام تشریفات کیمیا